Güncel

EKODOSD üyeleri Karapınar Yaylasının güzelliklerini keşfetti

EKODOSD Kuşadası Üyeleri geçtiğimiz hafta içinde Karapınar yaylasına bir gezi düzenledi. Gezi hakkında görüşlerini aldığımız Bahattin Sürücü yaptığı açıklamada şunları söyledi

“Heredot’un deyimiyle “ Yeryüzünde bildiğimiz en güzel gökyüzü ve en güzel iklimin olduğu yer” dediği coğrafyanın güzel yerlerinden biri olan Karapınar Yaylasının güzelliklerini keşfetmek için yola çıktık bu hafta. Rotamızın ilk durağı, Aydın Koçarlı’ya bağlı Çakırbeyli oldu. Kahvaltılarımızı Çakırbeyli kahvelerinde yaptıktan sonra, yerel ürünlerin satıldığı Çakırbeyli köy pazarına bir hareket getirdik. Sabahın erken saatinde şiftahlarını bizden yapan köylüleri sevindirdik. Madran Dağları’nın en güzel köşelerinden biri olan Topçam’a gelerek, Karapınar Yaylasına doğru tırmanışa geçtik. Fıstık çamlarının muhteşem güzelliklerini izleyerek, kızılçam ormanlarına daldık. Zorlu doğa şartlarını aşarak, ciğerlerimizi temiz havayla doldurduk. Suların şırıl şırıl aktığı, pınarların hala sağlamlığını koruduğu Karapınar Yaylasına geldik. Karapınar Yaylasının güzelliklerini keşfettik. Karapınar Yaylasında Helenistik bir Kule Mezar olduğu düşünülen yapının büyük ölçüde sağlam ve ayakta olduğunu gördük. Yine aynı bölgede kaçak kazı ile açılmış bir Tümülüs Mezarda inceleme yaptık. Çevrede yöre taşlarından yapılmış birçok kaya mezarı gördük. Madran Dağlarının hemen her köşesinde ayrı bir tarihin yattığı görülmektedir. Eğer insan kaynaklı doğa tahribatlarından ve kaçak kazılardan kurtarılabilirse, Batı Anadolu’nun en önemli arkeolojik alanlarından biri olabilir. Yayla evlerinde yöre insanlarının pekmez işliklerini, yaşam alanlarını gezdikten sonra inişe geçtik. Panoramik manzaraların hakim olduğu, geniş bir alana yayılan Topçam köyüne geldik. Hemen her kubbeli kayanın altına inşa edilmiş, antik dönem kültürünü devam ettiren Topçamlıların kullandığı tahıl ambarlarını ziyaret ettik. Kayaların yağmur ve rüzgar erozyonuyla aşınan yüzeyleri ilginç formlar oluşturarak, birer doğal kubbe meydana getirmiş. Kubbelerin altına antik dönemde başlatılan kaya kullanma geleneğini sürdüren Topçamlıların tahıl ambarlarında incelemelerde bulunduk. Köyün yaşlılarından bu geleneğin anlatımını dinledik. Köylüler tarafından tahıl ambarlarında saklanan kış armutlarından ikram edildi. Topçamlılar, tahıl ambarların olduğu yerlere yol olmadığından ürünlerini taşımak için en büyük yardımı eşeklerin yaptığını ve bu yüzden eşeklerine çok iyi baktıklarını söylediler. Biz de kış armutlarından satın alarak, Topçamlılara küçükte olsa katkı da bulunduk.”dedi.